Semana del Libro Importado hasta 50% dcto.  Ver más

Buscalibre.com Compra tus libros en Buscalibre, la libreria en español mas grande.
    Mi Cuenta

    Ingresa o Regístrate

    portada Manly Arts: Masculinity and Nation in Early American Cinema (en Inglés)
    Formato
    Libro Físico
    Año
    2006
    Idioma
    Inglés
    N° páginas
    336
    Encuadernación
    Tapa Blanda
    ISBN
    0822337630
    ISBN13
    9780822337638

    Manly Arts: Masculinity and Nation in Early American Cinema (en Inglés)

    David A. Gerstner (Autor) · Duke University Press · Tapa Blanda

    Manly Arts: Masculinity and Nation in Early American Cinema (en Inglés) - David A. Gerstner

    Libro Nuevo

    $ 47.660

    $ 79.440

    Ahorras: $ 31.780

    40% descuento
    • Estado: Nuevo
    • Quedan 100+ unidades
    Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
    Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Abril y el Miércoles 24 de Abril.
    Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

    Reseña del libro "Manly Arts: Masculinity and Nation in Early American Cinema (en Inglés)"

    In this innovative analysis of the interconnections between nation and aesthetics in the United States during the late nineteenth century and the early twentieth, David A. Gerstner reveals the crucial role of early cinema in consolidating a masculine ideal under American capitalism. Gerstner describes how cinema came to be considered the art form of the New World and how its experimental qualities infused other artistic traditions (many associated with Europe-painting, literature, and even photography) with new life: brash, virile, American life. He argues that early filmmakers were as concerned with establishing cinema's standing in relation to other art forms as they were with storytelling. Focusing on the formal dimensions of early-twentieth-century films, he describes how filmmakers drew on European and American theater, literature, and painting to forge a national aesthetic that equated democracy with masculinity.Gerstner provides in-depth readings of several early American films, illuminating their connections to a wide range of artistic traditions and cultural developments, including dance, poetry, cubism, realism, romanticism, and urbanization. He shows how J. Stuart Blackton and Theodore Roosevelt developed The Battle Cry of Peace (1915) to disclose cinema's nationalist possibilities during the era of the new twentieth-century urban frontier; how Paul Strand and Charles Sheeler positioned a national avant-garde through the fusion of "American Cubism" and industrialization in their film, Manhatta (1921); and how Oscar Micheaux drew on slave narratives and other African American artistic traditions as he grappled with the ideological terms of African American and white American manhood in his movie Within Our Gates (1920). Turning to Vincente Minnelli's Cabin in the Sky (1943), Gerstner points to the emergence of an aesthetic of cultural excess that brought together white and African American cultural producers-many of them queer-and troubled the equation of national arts with masculinity.

    Opiniones del libro

    Ver más opiniones de clientes
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)

    Preguntas frecuentes sobre el libro

    Respuesta:
    Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
    Respuesta:
    El libro está escrito en Inglés.
    Respuesta:
    La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

    Preguntas y respuestas sobre el libro

    ¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

    Opiniones sobre Buscalibre

    Ver más opiniones de clientes