Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada A Theory of (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2002
Idioma
Inglés
N° páginas
329
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0804734399
ISBN13
9780804734394
N° edición
1

A Theory of (en Inglés)

Hubert Damisch (Autor) · Stanford University Press · Tapa Dura

A Theory of (en Inglés) - Hubert Damisch

Libro Nuevo

$ 167.140

$ 334.270

Ahorras: $ 167.130

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 98 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 31 de Mayo y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Theory of (en Inglés)"

This is the first in a series of books in which one of the most influential of contemporary art theorists revised from within the conceptions underlying the history of art. The author’s basic idea is that the rigor of linear perspective cannot encompass all of visual experience and that it could be said to generate an oppositional factor with which it interacts dialectically: the cloud. On a literal level, this could be represented by the absence of the sky, as in Brunelleschi’s legendary first experiments with panels using perspective. Or it could be the vaporous swathes that Correggio uses to mediate between the viewer on earth and the heavenly prospect in his frescoed domes at Parma. Insofar as the cloud is a semiotic operator, interacting with the linear order of perspective, it also becomes a dynamic agent facilitating the creation of new types of pictorial space. (Damisch puts the signifer cloud between slashes to indicate that he deals with clouds as signs instead of realistic elements.) This way of looking at the history of painting is especially fruitful for the Renaissance and Baroque periods, but it is also valuable for looking at such junctures as the nineteenth century. For example, Damisch invokes Ruskin and Turner, who carry out both in theory and in practice a revision of the conditions of appearances of the cloud as a landscape feature. Even for the twentieth century, he has illuminating things to say about how his reading of cloud applies to the painters Leger and Batthus. In short, Damisch achieves a brilliant and systematic demonstration of a concept of semiotic interaction that touches some of the most crucial features of the Western art tradition.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes