Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Afflicted: How Vulnerability can Heal Medical Education and Practice (Basic Bioethics) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
304
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780262037396
N° edición
1
Categorías

Afflicted: How Vulnerability can Heal Medical Education and Practice (Basic Bioethics) (en Inglés)

Nicole M. Piemonte (Autor) · Mit Press Ltd · Tapa Dura

Afflicted: How Vulnerability can Heal Medical Education and Practice (Basic Bioethics) (en Inglés) - Nicole M. Piemonte

Libro Nuevo

$ 27.140

$ 54.280

Ahorras: $ 27.140

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 11 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Afflicted: How Vulnerability can Heal Medical Education and Practice (Basic Bioethics) (en Inglés)"

How medical education and practice can move beyond a narrow focus on biological intervention to recognize the lived experiences of illness, suffering, and death. In Afflicted, Nicole Piemonte examines the preoccupation in medicine with cure over care, arguing that the traditional focus on biological intervention keeps medicine from addressing the complex realities of patient suffering. Although many have pointed to the lack of compassion and empathy in medical practice, few have considered the deeper philosophical, psychological, and ontological reasons for it. Piemonte fills that gap, examining why it is that clinicians and medical trainees largely evade issues of vulnerability and mortality and, doing so, offer patients compromised care. She argues that contemporary medical pedagogy and epistemology are not only shaped by the human tendency to flee from the reality of death and suffering but also perpetuate it. The root of the problem, she writes, is the educational and institutional culture that promotes reductionist understandings of care, illness, and suffering but avoids any authentic confrontation with human suffering and the fear and self-doubt that can come with that confrontation. Through a philosophical analysis of the patient-practitioner encounter, Piemonte argues that the doctor, in escaping from authentic engagement with a patient who is suffering, in fact "escapes from herself." Piemonte explores the epistemology and pedagogy of medicine, examines its focus on calculative or technical thinking, and considers how "clinical detachment" diminishes physicians. She suggests ways that educators might cultivate the capacity for authentic patient care and proposes specific curricular changes to help students expand their moral imaginations.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes