Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada African Immigrants' Experiences in American Schools: Complicating the Race Discourse (Race and Education in the Twenty-First Century) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
146
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781498510738

African Immigrants' Experiences in American Schools: Complicating the Race Discourse (Race and Education in the Twenty-First Century) (en Inglés)

Shirley Mthethwa-Sommers (Autor) · Lexington · Tapa Blanda

African Immigrants' Experiences in American Schools: Complicating the Race Discourse (Race and Education in the Twenty-First Century) (en Inglés) - Shirley Mthethwa-Sommers

Libro Nuevo

$ 58.620

$ 117.240

Ahorras: $ 58.620

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 05 de Junio y el Lunes 17 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "African Immigrants' Experiences in American Schools: Complicating the Race Discourse (Race and Education in the Twenty-First Century) (en Inglés)"

As the number of African-born students in American schools increases, it is important that schools enlarge the circle of diversity to include African-born students who are rendered invisible by their skin color and continent of origin.. African Immigrants' Experiences in American Schools: Complicating the Race Discourse is aimed at filling the gap in the literature about African-born students in American schools. This book will not only assist teachers and administrators in understanding the nuanced cultural, sociological, and socio-cognitive differences between American-born and African-born students; it will also equip them with effective interpersonal teaching strategies adapted to the distinct needs of African-born students and others like them. The book explores in depth salient African-rooted factors that come into play in the social and academic integration of African immigrant students, such as gender, spirituality, colonization, religious affiliation, etc. The authors examine American-rooted factors that complicate the adaptation of these students in the US educational school system, such as institutional racism, Afrophobia, Islamophobia, cultural discontinuities, curricular mismatches, and western media mis-portrayals. They also proffer pedagogical tools and frameworks that may help minimize these deleterious factors.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes