Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Apocalypse-Cinema: 2012 and Other Ends of the World (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
182
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780823264810
N° edición
1
Categorías

Apocalypse-Cinema: 2012 and Other Ends of the World (en Inglés)

Peter Szendy (Autor) · Fordham University Press · Tapa Blanda

Apocalypse-Cinema: 2012 and Other Ends of the World (en Inglés) - Peter Szendy

Libro Nuevo

$ 58.420

$ 97.360

Ahorras: $ 38.940

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 4 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 23 de Mayo y el Martes 04 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Apocalypse-Cinema: 2012 and Other Ends of the World (en Inglés)"

Apocalypse-cinema is not only the end of time that has so often been staged as spectacle in films like 2012, The Day After Tomorrow, and The Terminator. By looking at blockbusters that play with general annihilation while also paying close attention to films like Melancholia, Cloverfield, Blade Runner, and Twelve Monkeys, this book suggests that in the apocalyptic genre, film gnaws at its own limit.Apocalypse-cinema is, at the same time and with the same double blow, the end of the world and the end of the film. It is the consummation and the (self-)consumption of cinema, in the form of an acinema that Lyotard evoked as the nihilistic horizon of filmic economy. The innumerable countdowns, dazzling radiations, freeze-overs, and seismic cracks and crevices are but other names and pretexts for staging film itself, with its economy of time and its rewinds, its overexposed images and fades to white, its freeze-frames and digital touch-ups.The apocalyptic genre is not just one genre among others: It plays with the very conditions of possibility of cinema. And it bears witness to the fact that, every time, in each and every film, what Jean-Luc Nancy called the cine-world is exposed on the verge of disappearing.In a Postface specially written for the English edition, Szendy extends his argument into a debate with speculative materialism. Apocalypse-cinema, he argues, announces itself as cinders that question the “ultratestimonial” structure of the filmic gaze. The cine-eye, he argues, eludes the correlationism and anthropomorphic structure that speculative materialists have placed under critique, allowing only the ashes it bears to be heard.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes