Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Art, Misuse and Technology: Micheál O'Connell's 'System Interference' (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
102
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 0.8 cm
Peso
0.29 kg.
ISBN13
9781904354390

Art, Misuse and Technology: Micheál O'Connell's 'System Interference' (en Inglés)

John Roberts (Autor) · Uillinn: West Cork Arts Centre · Tapa Dura

Art, Misuse and Technology: Micheál O'Connell's 'System Interference' (en Inglés) - Roberts, John

Libro Nuevo

$ 42.280

$ 76.880

Ahorras: $ 34.600

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 87 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 26 de Julio y el Miércoles 07 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Art, Misuse and Technology: Micheál O'Connell's 'System Interference' (en Inglés)"

In Art, Misuse and Technology: Micheál O'Connell's 'System Interference' John Roberts provides a wide-ranging and compelling analysis of Micheál O'Connell's artistic deflation and subversion of technical systems. Addressing current debates on digital culture, the posthuman and computational reason, Roberts examines the relationship between the power of the technosystem we use and inhabit on a daily basis and the critical demands required to being a technical-literate artist. Artists are no longer simply defined by the tools they use, but by their comprehension and navigation of the ways in which Artificial Intelligence shapes and defines the cognitive and visual parameters of our world. As such artists are as much concerned with what 'thinking machines' delimit as with what they enable. O'Connell operates, Roberts argues, in this gap, through combining a technical understanding of the algorithms that govern our work practices, social relationships and desires, and a robust, comedic, refunctioning of their claims for efficiency and reason. In this Roberts calls for a critique of computational reason that positions artists as part of a wider struggle around the non-dominative and anti-instrumental uses of technology. ========================== John Roberts is a philosopher, art theorist and playwright, and Professor of Art & Aesthetics at the University of Wolverhampton. He is the author of a number of books including: The Intangibilities of Form: Skill and Deskilling in Art After the Readymade (2007), The Necessity of Errors (2011), Photography and Its Violations (2014), Revolutionary Time and the Avant-Garde (2015), The Reasoning of Unreason: Universalism, Capitalism and Disenlightenment (2018) and Capitalism and the Limits of Desire (2021). He lives in London.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes