Celebramos el día de la felicidad con Emvío a LUKA.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Black Women Theorizing Curriculum Studies in Colour and Curves (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
218
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780367664244
N° edición
1

Black Women Theorizing Curriculum Studies in Colour and Curves (en Inglés)

Kirsten T. Edwards (Editor), Denise Taliaferro Baszile (Editor), Nichole A. Guillory (Editor) (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Black Women Theorizing Curriculum Studies in Colour and Curves (en Inglés) - Kirsten T. Edwards (Editor), Denise Taliaferro Baszile (Editor), Nichole A. Guillory (Editor)

Libro Nuevo

$ 58.020

$ 80.580

Ahorras: $ 22.560

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Black Women Theorizing Curriculum Studies in Colour and Curves (en Inglés)"

This book explores the curriculum theorizing of Black women, as well as their historical and contemporary contributions to the always-evolving complicated conversation that is Curriculum Studies. It serves as an opportunity to begin a dialogue of revision and reconciliation and offers a vision for the transformation of academia's relationship with black women as students, teachers, and theorizers. Taking the perennial silencing of Black women's voices in academia as its impetus, the book explains how even fields like Curriculum Studies - where scholars have worked to challenge hegemony, injustice, and silence within the larger discipline of education - have struggled to identify an intellectual tradition marked by the Black, female subjectivity. This epistemic amnesia is an ongoing reminder of the strength of what bell hooks calls "imperialist white supremacist capitalist patriarchy", and the ways in which even the most critical spaces fail to recognize the contributions and even the very existence of Black women. Seeking to redress this balance, this book engages the curricular lives of Black women and girls epistemologically, bodily, experientially, and publicly.Providing a clarion call for fellow educators to remain reflexive and committed to emancipatory aims, this book will be of interest to researchers seeking an exploration of critical voices from nondominant identities, perspectives, and concerns. This book was originally published as a special issue of Gender and Education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes