Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Brenda Laurel: Pioneering Games for Girls (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
184
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.1 x 15.5 x 1.8 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN13
9781501319785

Brenda Laurel: Pioneering Games for Girls (en Inglés)

Carly A. Kocurek (Autor) · Continnuum-3PL · Tapa Dura

Brenda Laurel: Pioneering Games for Girls (en Inglés) - Kocurek, Carly A.

Libro Nuevo

$ 178.930

$ 325.320

Ahorras: $ 146.390

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 25 de Julio y el Martes 06 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Brenda Laurel: Pioneering Games for Girls (en Inglés)"

Brenda Laurel is best known for her work with Purple Moon, the pioneering game company she cofounded in the 1990s. Purple Moon's games were based on years of research Laurel completed in an effort to understand why computer games seemed to be of so little interest to girls. Using diverse archival sources such as trade journals, newspapers, and recorded interviews, alongside Laurel's completed games and own writings and an original interview with Laurel herself, this volume offers insight into both the early development of the games for girls movement of the 1990s and the lasting impact of Laurel's game design breakthroughs. In her work with Purple Moon, Laurel drew on her background in theatre as well as her expertise in human computer interaction and qualitative research. By relying on this interdisciplinary background, Laurel made significant contributions to our understanding of the design and development of games as a medium for emotional rehearsal and storytelling. Additionally, her dedication to research-informed design has had a longstanding impact as companies and designers increasingly rely on audience research and metrics to shape their practices. The newest in Bloomsbury's Influential Video Game Designers series, Carly Kocurek highlights the contributions of a designer whose work has had a profound impact on the development of both games for girls and empathy games.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes