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portada Cannibal Culture: Art, Appropriation, and the Commodification of Difference (Icon Editions) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1996
Idioma
Inglés
N° páginas
258
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
0.90
ISBN13
9780813320892
N° edición
1

Cannibal Culture: Art, Appropriation, and the Commodification of Difference (Icon Editions) (en Inglés)

Deborah Root (Autor) · Westview Press · Tapa Blanda

Cannibal Culture: Art, Appropriation, and the Commodification of Difference (Icon Editions) (en Inglés) - Deborah Root

Libro Físico

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  • Estado: Nuevo
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Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Cannibal Culture: Art, Appropriation, and the Commodification of Difference (Icon Editions) (en Inglés)"

In Arizona, a white family buys a Navajo-style blanket to be used on the guest-room bed. Across the country in New York, opera patrons weep to the death scene of Madam Butterfly. These seemingly unrelated events intertwine in Cannibal Culture as Deborah Root examines the ways Western art and Western commerce co-opt, pigeonhole, and commodify so-called “native experiences.” From nineteenth-century paintings of Arab marauders to our current fascination with New Age shamanism, Root explores and explodes the consumption of the Other as a source of violence, passion, and spirituality.Through advertising images and books and films like The Sheltering Sky, Cannibal Culture deconstructs our passion for tourism and the concept of “going native,” while providing a withering indictment of a culture in which every cultural artifact and ideology is up for grabs—a cannibal culture. This fascinating book raises important and uncomfortable questions about how we travel, what we buy, and how we determine cultural merit. Travel—be it to another country, to a museum, or to a supermarket—will never be the same again.

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