Envío a LUKA en todos los libros que quieras  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cinema by Design: Art Nouveau, Modernism, and Film History (Film and Culture Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780231175036

Cinema by Design: Art Nouveau, Modernism, and Film History (Film and Culture Series) (en Inglés)

Lucy Fischer (Autor) · Columbia University Press · Tapa Blanda

Cinema by Design: Art Nouveau, Modernism, and Film History (Film and Culture Series) (en Inglés) - Lucy Fischer

Libro Nuevo

$ 15.520

$ 21.560

Ahorras: $ 6.040

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 52 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Viernes 07 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cinema by Design: Art Nouveau, Modernism, and Film History (Film and Culture Series) (en Inglés)"

Art Nouveau thrived from the late 1890s through the First World War. The international design movement reveled in curvilinear forms and both playful and macabre visions and had a deep impact on cinematic art direction, costuming, gender representation, genre, and theme. Though historians have long dismissed Art Nouveau as a decadent cultural mode, its tremendous afterlife in cinema proves otherwise. In Cinema by Design, Lucy Fischer traces Art Nouveau's long history in films from various decades and global locales, appreciating the movement's enduring avant-garde aesthetics and dynamic ideology. Fischer begins with the portrayal of women and nature in the magical "trick films" of the Spanish director Segundo de Chomón; the elite dress and décor design choices in Cecil B. DeMille's The Affairs of Anatol (1921); and the mise-en-scène of fantasy in Raoul Walsh's The Thief of Bagdad (1924). Reading Salome (1923), Fischer shows how the cinema offered an engaging frame for adapting the risqué works of Oscar Wilde and Aubrey Beardsley. Moving to the modern era, Fischer focuses on a series of dramatic films, including Michelangelo Antonioni's The Passenger (1975), that make creative use of the architecture of Antoni Gaudí; and several European works of horror―The Abominable Dr. Phibes (1971), Deep Red (1975), and The Strange Color of Your Body's Tears (2013)―in which Art Nouveau architecture and narrative supply unique resonances in scenes of terror. In later chapters, she examines films like Klimt (2006) that portray the style in relation to the art world and ends by discussing the Art Nouveau revival in 1960s cinema. Fischer's analysis brings into focus the partnership between Art Nouveau's fascination with the illogical and the unconventional and filmmakers' desire to upend viewers' perception of the world. Her work explains why an art movement embedded in modernist sensibilities can flourish in contemporary film through its visions of nature, gender, sexuality, and the exotic.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes