Días Planeta hasta 70% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cinema, Slavery, and Brazilian Nationalism (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
286
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.7 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN13
9781477309872

Cinema, Slavery, and Brazilian Nationalism (en Inglés)

Richard A. Gordon (Autor) · University of Texas Press · Tapa Blanda

Cinema, Slavery, and Brazilian Nationalism (en Inglés) - Gordon, Richard A.

Libro Nuevo

$ 56.220

$ 78.080

Ahorras: $ 21.860

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 94 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 06 de Agosto y el Viernes 16 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cinema, Slavery, and Brazilian Nationalism (en Inglés)"

A unique contribution to film studies, Richard Gordon's Cinema, Slavery, and Brazilian Nationalism is the first full-length book on Brazilian films about slavery. By studying Brazilian films released between 1976 and 2005, Gordon examines how the films both define the national community and influence viewer understandings of Brazilianness. Though the films he examines span decades, they all communicate their revised version of Brazilian national identity through a cinematic strategy with a dual aim: to upset ingrained ways of thinking about Brazil and to persuade those who watch the films to accept a new way of understanding their national community.By examining patterns in this heterogeneous group of films, Gordon proposes a new way of delineating how these films attempt to communicate with and change the minds of audience members. Gordon outlines five key aspects that each film incorporates, which describe their shared formula for and role in constructing social identity. These elements include the ways in which the films attempt to create links between the past and the viewers' present and their methods of encouraging viewers to identify with their protagonists, who are often cast as a prototype for the nation. By aligning themselves with this figure, viewers arrive at a definition of their national identity that, while Afrocentric, also promotes racial and ethnic inclusiveness. Gordon's innovative analysis transcends the context of his work, and his conclusions can be applied to questions of national identity and film across cultures.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes