Ya comenzó CYBER DAY: Las mejores ofertas del año hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Closing the gap Between Technology and Application: Proceedings of the 1977 Educom Fall Conference (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Ilustrado por
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
230
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367017576
N° edición
1

Closing the gap Between Technology and Application: Proceedings of the 1977 Educom Fall Conference (en Inglés)

James C. Emery (Ilustrado por) · Routledge · Tapa Dura

Closing the gap Between Technology and Application: Proceedings of the 1977 Educom Fall Conference (en Inglés) - Emery, James C.

Libro Nuevo

$ 119.580

$ 217.420

Ahorras: $ 97.840

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Miércoles 17 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Closing the gap Between Technology and Application: Proceedings of the 1977 Educom Fall Conference (en Inglés)"

This comprehensive study of five major areas of computer application in higher education presents the viewpoints of both purveyors and users of computer technology. The material is based on the EDUCOM 1977 Fall Conference. In the initial chapters of the book, Peter Roll and C. A, Conover offer a general perspective on the use of computing in higher education, noting that the use of small machines in a distributed fashion is changing the organization and application of computers on campus today. In succeeding chapters, the highlighted areas--office automation, distributed academic computing, distributed administrative computing, instructional systems, and information resources--are each examined with a three-part approach. First, technical issues related to the specific area are presented, then administrative issues are explored, and finally a reaction and overview are provided. The contributors recognize the gap that exists between the potential of computer technology for higher education and the reality of current applications; they all identify specific problems in their areas and suggest approaches to solving those problems. The concluding chapter addresses the technology transfer process in colleges and universities. Donald Smith advances the theory that the compatability of new technologies in distributed computing with the traditional distributed nature of higher education may well contribute to the rapid and effective use of computers in higher education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes