Ya comenzó CYBER DAY: Las mejores ofertas del año hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Comparative Perspectives on Early School Leaving in the European Union (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
270
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138048072
N° edición
1
Categorías

Comparative Perspectives on Early School Leaving in the European Union (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés)

Libro Nuevo

$ 126.200

$ 229.460

Ahorras: $ 103.260

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Comparative Perspectives on Early School Leaving in the European Union (Routledge Research in International and Comparative Education) (en Inglés)"

Early School Leaving in the European Union provides an analysis of early school leaving (ESL) in nine European Union countries, with a particular focus on young people who were previously enrolled in educational institutions inside and outside mainstream secondary education. The comparative approach employed by this volume adds to the existing body of knowledge on ESL and develops an understanding of how young people navigate through different educational systems. Contributors acknowledge the importance of reconstructing educational trajectories from the perspective of the individuals involved and, as a result, the book includes data collected during in-depth interviews, surveys, and insights from educational professionals, policymakers and representatives from civil society organisations. Adopting a classic tripartite approach, which acknowledges the complex nature of ESL, the book addresses individual, institutional and systemic factors. It identifies and analyses the prevention, intervention and compensation measures that can succeed in supporting young people's attainment, and demonstrates how these can be used to reduce ESL. This unique book will be highly relevant for academics, researchers and postgraduate students, as well as educational practitioners. Drawing on the insights provided by the authors, the book formulates policy recommendations that should also be of interest for policymakers in European countries and beyond.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes