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portada Consumer Behavior and Behavioral Biases in the Sharing Economy (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Ilustrado por
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 1.0 cm
Peso
0.24 kg.
ISBN13
9783748199632
Categorías

Consumer Behavior and Behavioral Biases in the Sharing Economy (en Inglés)

Katharina Dowling (Autor) · Martin Spann (Ilustrado por) · Books on Demand · Tapa Blanda

Consumer Behavior and Behavioral Biases in the Sharing Economy (en Inglés) - Dowling, Katharina ; Spann, Martin

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
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Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Consumer Behavior and Behavioral Biases in the Sharing Economy (en Inglés)"

Sharing business models have been rapidly growing over the past decade. The general idea behind these platforms is that they offer consumers temporary access to (underutilized) products instead of ownership, which is mediated by the Internet. Apart from its economic relevance, the Sharing Economy is of particular interest to researchers, as prior studies have shown that the Sharing Economy seems to fundamentally change consumers consumption patterns. This dissertation systematically explores consumer behavior and behavioral biases in the Sharing Economy. More specifically, this dissertation analyzes the influence of behavioral biases on consumers tariff choice decisions in a sharing context. In doing so, this dissertation employs empirical and experimental methods and draws on theories from both marketing and behavioral economics. This dissertation consists of four articles. Article 1 and Article 2 are conceptual papers that set the foundation of this dissertation by providing theoretical insights on the state-of-the-art research on the Sharing Economy and on behavioral biases in marketing. Building on this theoretical foundation, two empirical articles (Article 3 and Article 4) analyze different research questions related to consumers decision-making in a tariff choice context.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

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