Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Contesting Tears: The Hollywood Melodrama of the Unknown Woman (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1997
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1
ISBN
0226098168
ISBN13
9780226098166
N° edición
1

Contesting Tears: The Hollywood Melodrama of the Unknown Woman (en Inglés)

Stanley Cavell (Autor) · University Of Chicago Press · Tapa Blanda

Contesting Tears: The Hollywood Melodrama of the Unknown Woman (en Inglés) - Stanley Cavell

Libro Nuevo

$ 45.550

$ 75.920

Ahorras: $ 30.370

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 82 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 29 de Mayo y el Lunes 10 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Contesting Tears: The Hollywood Melodrama of the Unknown Woman (en Inglés)"

What is marriage? Can a relationship dedicated to equality, friendship, and mutual education flower in an atmosphere of romance? What are the paths between loving another and knowing another? Stanley Cavell identified a genre of classic American films that engaged these questions in his study of comedies of remarriage, Pursuits of Happiness. With Contesting Tears, Cavell demonstrates that a contrasting genre, which he calls "the melodrama of the unknown woman," shares a surprising number and weave of concerns with those comedies. Cavell provides close readings of four melodramas he finds definitive of the genre: Letter from an Unknown Woman, Gaslight, Now Voyager, and Stella Dallas. The women in these melodramas, like the women in the comedies, demand equality, shared education, and transfiguration, exemplifying for Cavell a moral perfectionism he identifies as Emersonian. But unlike the comedies, which portray a quest for a shared existence of expressiveness and joy, the melodramas trace instead the woman's recognition that in this quest she is isolated. Part of the melodrama concerns the various ways the men in the films (and the audiences of the films) interpret and desire to force the woman's consequent inaccessibility. "Film is an interest of mine," Stanley Cavell has written, "or say a love, not separate from my interest in, or love of, philosophy." In Contesting Tears Cavell once again brilliantly unites his two loves, using detailed and perceptive musings on melodrama to reflect on philosophical problems of skepticism, psychoanalysis, and perfectionism. As he shows, the fascination and intelligence of such great stars as Ingrid Bergman, Bette Davis, and Barbara Stanwyck illuminate, as they are illuminated by, the topics and events of these beloved and enduring films.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes