Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Development of Orthographic Knowledge and the Foundations of Literacy (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
384
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138990685
N° edición
1

Development of Orthographic Knowledge and the Foundations of Literacy (en Inglés)

Shane Templeton (Editor) Donald R. Bear (Editor) (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Development of Orthographic Knowledge and the Foundations of Literacy (en Inglés) - Shane Templeton (Editor) Donald R. Bear (Editor)

Libro Físico

$ 55.920

$ 111.840

Ahorras: $ 55.920

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 15 de Mayo y el Miércoles 22 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Development of Orthographic Knowledge and the Foundations of Literacy (en Inglés)"

This volume unites spelling and word recognition -- two areas that have largely remained theoretically and empirically distinct. Despite considerable advances in the investigation of processes underlying word perception and the acknowledgement of the seminal importance of lexical access in the reading and writing processes, to date the development and functioning of orthographic knowledge across both encoding and decoding contexts has rarely been explored. The book begins to fill this void by offering a coherent and unified articulation of the perceptual, linguistic, and cognitive features that characterize an individual's advancing word/orthographic knowledge, providing evidence for a common knowledge base underlying spelling in writing and word recognition in reading. From a developmental perspective, the studies and syntheses presented in this volume blend insights from psychology and language study with those from clinical and classroom observations. These insights help explain how individuals, from preschool through adolescence, develop knowledge of the orthographic system underlying word structure in English and how they apply this knowledge in actual writing and reading contexts. Implications are drawn for the assessment and teaching of spelling, vocabulary, and word analysis from primary through middle grades.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes