Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Education, Social Reform and Philosophical Development: Evidence From the Past, Principles for the Future (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
170
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367675424
N° edición
1

Education, Social Reform and Philosophical Development: Evidence From the Past, Principles for the Future (en Inglés)

Richard Pring (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Education, Social Reform and Philosophical Development: Evidence From the Past, Principles for the Future (en Inglés) - Richard Pring

Libro Nuevo

$ 113.290

$ 226.580

Ahorras: $ 113.290

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education, Social Reform and Philosophical Development: Evidence From the Past, Principles for the Future (en Inglés)"

Reflecting on the meaning and purpose of an education at the mercy of political changes and innovation, this book considers the social, historical, religious and cultural contexts that define education systems. With a particular focus on how historical contexts shape the nature of education and its relevance to wider society, it explores the history of education in relation to social reform, economic relevance and raising standards. The first part of the book describes the developing system of education within England and Wales from the 19th century, with reference to the growing consciousness of the need for 'education for all'. The second part identifies key philosophical influences on the evolving understandings of education, and thereby of the developing policies and arrangements made in the light of those understandings which they generated. Finally, the third part of the book revisits the 'aims of education' in the light of the historical development and the philosophical critiques.This book will be of great interest to academics, researchers, postgraduate students and policy makers interested in the history of education and the moments that have defined it.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes