Venta Flash: Libros importados con hasta 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Encountering Algebra: A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
263
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.5 cm
Peso
0.39 kg.
ISBN13
9783030175795

Encountering Algebra: A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA (en Inglés)

Kilhamn, Cecilia ; Säljö, Roger (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Encountering Algebra: A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA (en Inglés) - Kilhamn, Cecilia ; Säljö, Roger

Libro Nuevo

$ 127.060

$ 231.020

Ahorras: $ 103.960

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 66 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 01 de Agosto y el Martes 13 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Encountering Algebra: A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA (en Inglés)"

The book reports a comparative research project about algebra teaching and learning in four countries. Algebra is a central topic of learning across the world, and it is well-known that it represents a hurdle for many students. The book presents analyses built on extensive video-recordings of classrooms documenting the first introduction to symbolic algebra (students aged 12 to 14). While the content addressed in all classrooms is variables, expressions and equations, the teaching approaches are diverse. The chapters bring the reader into different algebra classrooms, discussing issues such as mathematization and social norms, the role of mediating tools and designed examples, and teacher beliefs. By comparing classrooms, new insights are generated about how students understand the algebraic content, how teachers instruct, and how both parties deal with difficulties in learning elementary algebra. The book also describes a research methodology using video in search of taken-for-granted aspects of algebra lessons.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes