Promos de Junio con hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Engaging with Linguistic Diversity: A Study of Educational Inclusion in an Irish Primary School (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
216
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.6 x 16.0 x 1.8 cm
Peso
0.50 kg.
ISBN13
9781350072039

Engaging with Linguistic Diversity: A Study of Educational Inclusion in an Irish Primary School (en Inglés)

David Little (Autor) · Déirdre Kirwan (Autor) · Bloomsbury Publishing PLC · Tapa Dura

Engaging with Linguistic Diversity: A Study of Educational Inclusion in an Irish Primary School (en Inglés) - Little, David ; Kirwan, Déirdre

Libro Nuevo

$ 293.750

$ 407.980

Ahorras: $ 114.230

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 87 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 08 de Agosto y el Martes 20 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Engaging with Linguistic Diversity: A Study of Educational Inclusion in an Irish Primary School (en Inglés)"

Engaging with Linguistic Diversity describes an innovative and highly successful approach to inclusive plurilingual education at primary level. The approach was developed by Scoil Bhríde (Cailíní), Blanchardstown, as a way of converting extreme linguistic diversity - more than 50 home languages in a school of 320 pupils - into educational capital. The central feature of the approach is the inclusion of home languages in classroom communication. After describing the national context, the book traces the development of Scoil Bhríde's approach and explores in detail its impact on classroom discourse, pupils' plurilingual literacy development, and their capacity for autonomous learning. The authors illustrate their arguments with a wealth of practical evidence drawn from a variety of sources; pupils' and teachers' voices are especially prominent. The concluding chapter considers issues of sustainability and replication and the implications of the approach for teacher education. The book refers to a wide range of relevant research findings and theories, including translanguaging, plurilingual and intercultural education, language awareness and language learner autonomy. It is essential reading for researchers and policy-makers in the field of linguistically inclusive education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes