Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Facing Forward: Schooling for Learning in Africa (Africa Development Forum) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
408
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781464812606

Facing Forward: Schooling for Learning in Africa (Africa Development Forum) (en Inglés)

World Bank; Sajitha Bashir (Autor) · World Bank Publications · Tapa Blanda

Facing Forward: Schooling for Learning in Africa (Africa Development Forum) (en Inglés) - World Bank; Sajitha Bashir

Libro Nuevo

$ 76.090

$ 138.340

Ahorras: $ 62.250

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Martes 02 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Facing Forward: Schooling for Learning in Africa (Africa Development Forum) (en Inglés)"

This book lays out a range of policy and implementation actions that are needed for countries in sub-Saharan Africa to meet the challenge of improving learning while expanding access and completion of basic education for all. It underscores the importance of aligning the education system to be relentlessly focused on learning outcomes and to ensuring that all children have access to good schools, good learning materials, and good teachers. It is unique in characterizing countries according to the challenges they faced in the 1990s and the educational progress they have made over the past 25 years. The authors review the global literature and contribute their extensive new analyses of multiple datasets from over three dozen countries in the region. They integrate findings about what affects children's learning, access to schooling, and progress through basic education. The book examines four areas to help countries better align their systems to improve learning: completing the unfinished agenda of reaching universal basic education with quality; ensuring effective management and support of teachers; targeting spending priorities and budget processes on improving quality; and closing the institutional capacity gap. It concludes with an assessment of how future educational progress may be affected by projected fertility rates and economic growth.The primary audience for this book are policy makers in Africa, practitioners, and partners concerned about building the knowledge capital of sub-Saharan Africa.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes