Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Fear Eats the Soul (Angst Essen Seele Auf) (Bfi Film Classics) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
100
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781839021794
N° edición
2

Fear Eats the Soul (Angst Essen Seele Auf) (Bfi Film Classics) (en Inglés)

Laura Cottingham (Autor) · Bloomsbury Publishing Plc · Tapa Blanda

Fear Eats the Soul (Angst Essen Seele Auf) (Bfi Film Classics) (en Inglés) - Laura Cottingham

Libro Nuevo

$ 23.440

$ 39.060

Ahorras: $ 15.620

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 22 de Mayo y el Jueves 30 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Fear Eats the Soul (Angst Essen Seele Auf) (Bfi Film Classics) (en Inglés)"

In Rainer Werner Fassbinder’s Fear Eats the Soul (Angst Essen Seele Auf, 1974) Emma (Brigitte Mira), a working-class widow and former member of the Nazi party, marries Ali (El Hedi ben Salem), a much younger Moroccan migrant worker. Set in Munich during the 1970s, the film melds the conventions of melodrama with a radical sensibility to present a portrait of racism and everyday hypocrisy in post-war Germany. It is a film about the way conventional society detests anything and anybody unfamiliar - but also a film about the hopes and limits of love. Intricately directed, beautifully performed, and designed to show Munich life in all its shabby kitschiness, Fear Eats the Soul may be Fassbinder’s finest film. Laura Cottingham celebrates Fassbinder’s achievement, placing Fear Eats the Soul in relation to his extraordinarily prolific career in theatre, film and television. Her analysis pulls back the thin curtain that separated his work from his tumultuous life. She also explores the director’s debt to the lush Hollywood melodramas made by fellow German Douglas Sirk, especially All That Heaven Allows (1955). In a detailed scene-by-scene analysis, Cottingham shows how Fassbinder managed to combine beauty and tenderness with fierce political critique.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes