Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Financing Transit-Oriented Development With Land Values: Adapting Land Value Capture in Developing Countries (Urban Development) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781464801495

Financing Transit-Oriented Development With Land Values: Adapting Land Value Capture in Developing Countries (Urban Development) (en Inglés)

Hiroaki Suzuki; Jin Murakami; Yu-Hung Hong; Beth Tamayose (Autor) · World Bank Publications · Tapa Blanda

Financing Transit-Oriented Development With Land Values: Adapting Land Value Capture in Developing Countries (Urban Development) (en Inglés) - Hiroaki Suzuki; Jin Murakami; Yu-Hung Hong; Beth Tamayose

Libro Nuevo

$ 52.100

$ 86.840

Ahorras: $ 34.740

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 98 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 24 de Mayo y el Miércoles 05 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Financing Transit-Oriented Development With Land Values: Adapting Land Value Capture in Developing Countries (Urban Development) (en Inglés)"

"Cities in developing countries are experiencing unprecedented urban growth. Unfortunately, this is often accompanied by the negative impacts of sprawl as a result of rapid motorization such as congestion, air pollution, greenhouse gas emissions, inefficient use of energy and time, and unequal accessibility. As these cities are often under severe fiscal constraints, they face great challenges in financing capital-intensive mass transit systems to reverse the course of these negative trends. Development-based land value capture (DBLVC) financing schemes being practiced in Asian megacities like Hong Kong SAR, China, and Tokyo have helped them not only to generate funds for transit investment and operational and maintenance costs but also to promote sustainable urban development through transit-oriented development (TOD).Many rapidly growing cities in developing countries have the conditions for introducing DBLVC " namely, strong economic growth, rising real incomes and increased motorization and congestion levels " all of which cause land value appreciation within proximity of transit stations or corridors. If adapted well to local contexts, DBLVC schemes have great potential to become an important strategic apparatus of urban finance and planning for cities in developing countries. Through a careful analysis of various case studies, this book provides strategies, policies, and methodologies that policy makers and practitioners can apply in developing their own DBLVC schemes for transit financing."

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes