Celebramos el día de la felicidad con Emvío a LUKA.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Fostering Computational Thinking Among Underrepresented Students in Stem: Strategies for Supporting Racially Equitable Computing (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
202
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367456504
N° edición
1

Fostering Computational Thinking Among Underrepresented Students in Stem: Strategies for Supporting Racially Equitable Computing (en Inglés)

Jacqueline Leonard; Roni Ellington; Jakita Thomas; Monica Mitchell; Olatokunbo Fashola (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Fostering Computational Thinking Among Underrepresented Students in Stem: Strategies for Supporting Racially Equitable Computing (en Inglés) - Jacqueline Leonard; Roni Ellington; Jakita Thomas; Monica Mitchell; Olatokunbo Fashola

Libro Nuevo

$ 169.230

$ 235.040

Ahorras: $ 65.810

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Lunes 05 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Fostering Computational Thinking Among Underrepresented Students in Stem: Strategies for Supporting Racially Equitable Computing (en Inglés)"

This book broadly educates preservice teachers and scholars about current research on computational thinking (CT). More specifically, attention is given to computational algorithmic thinking (CAT), particularly among underrepresented K-12 student groups in STEM education. Computational algorithmic thinking (CAT)--a precursor to CT--is explored in this text as the ability to design, implement, and evaluate the application of algorithms to solve a variety of problems. Drawing on observations from research studies that focused on innovative STEM programs, including underrepresented students in rural, suburban, and urban contexts, the authors reflect on project-based learning experiences, pedagogy, and evaluation that are conducive to developing advanced computational thinking, specifically among diverse student populations.This practical text includes vignettes and visual examples to illustrate how coding, computer modeling, robotics, and drones may be used to promote CT and CAT among students in diverse classrooms.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes