Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada French Musical Culture and the Coming of Sound Cinema (Oxford Music (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780190635985

French Musical Culture and the Coming of Sound Cinema (Oxford Music (en Inglés)

Hannah Lewis (Autor) · Oup Usa · Tapa Blanda

French Musical Culture and the Coming of Sound Cinema (Oxford Music (en Inglés) - Hannah Lewis

Libro Nuevo

$ 57.140

$ 114.270

Ahorras: $ 57.130

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 97 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Miércoles 19 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "French Musical Culture and the Coming of Sound Cinema (Oxford Music (en Inglés)"

The transition from silent to synchronized sound film was one of the most dramatic transformations in cinema's history, as it radically changed the technology, practices, and aesthetics of filmmaking within a few short years. In France, debates about sound cinema were fierce and widespread. In French Musical Culture and the Coming of Sound Cinema, author Hannah Lewis argues that the debates about sound film resonated deeply within French musical culture of the early 1930s, and conversely, that discourses surrounding a range of French musical styles and genres shaped audiovisual cinematic experiments during the transition to sound. Lewis' book focuses on many of the most prominent directors and screenwriters of the period, from Luis Buñuel to Jean Vigo, as well as experiments found in lesser-known films. Additionally, Lewis examines how early sound film portrayed the diverse soundscape of early 1930s France, as filmmakers drew from the music hall, popular chanson, modernist composition, opera and operetta, and explored the importance of musical machines to depict and to shape French audiovisual culture. In this light, the author discusses the contributions of well-known composers for film alongside more popular music hall styles, all of which had a voice within the heterogeneous soundtrack of French sound cinema. By delving into this fascinating developmental period of French cinematic history, Lewis encourages readers to challenge commonly-held assumptions about how genres, media, and artistic forms relate to one another, and how these relationships are renegotiated during moments of technological change.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes