Ya comenzó CYBER DAY: Las mejores ofertas del año hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada High Fidelity Haptic Rendering (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
103
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9783031795183
N° edición
1

High Fidelity Haptic Rendering (en Inglés)

Miguel A. Otaduy (Autor) · Ming C. Lin (Autor) · Springer · Tapa Blanda

High Fidelity Haptic Rendering (en Inglés) - Otaduy, Miguel A. ; Lin, Ming C.

Libro Nuevo

$ 49.270

$ 98.540

Ahorras: $ 49.270

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Martes 02 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "High Fidelity Haptic Rendering (en Inglés)"

The human haptic system, among all senses, provides unique and bidirectional communication between humans and their physical environment. Yet, to date, most human-computer interactive systems have focused primarily on the graphical rendering of visual information and, to a lesser extent, on the display of auditory information. Extending the frontier of visual computing, haptic interfaces, or force feedback devices, have the potential to increase the quality of human-computer interaction by accommodating the sense of touch. They provide an attractive augmentation to visual display and enhance the level of understanding of complex data sets. They have been effectively used for a number of applications including molecular docking, manipulation of nano-materials, surgical training, virtual prototyping, and digital sculpting. Compared with visual and auditory display, haptic rendering has extremely demanding computational requirements. In order to maintain a stable system while displaying smooth and realistic forces and torques, high haptic update rates in the range of 500-1000 Hz or more are typically used. Haptics present many new challenges to researchers and developers in computer graphics and interactive techniques. Some of the critical issues include the development of novel data structures to encode shape and material properties, as well as new techniques for geometry processing, data analysis, physical modeling, and haptic visualization. This synthesis examines some of the latest developments on haptic rendering, while looking forward to exciting future research in this area. It presents novel haptic rendering algorithms that take advantage of the human haptic sensory modality. Specifically it discusses different rendering techniques for various geometric representations (e.g. point-based, polygonal, multiresolution, distance fields, etc), as well as textured surfaces. It also shows how psychophysics of touch can provide the foundational design guidelines for developing perceptually driven force models and concludes with possible applications and issues to consider in future algorithmic design, validating rendering techniques, and evaluating haptic interfaces.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes