días Zig Zag hasta 45% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada History of Digital Games: Developments in Art, Design and Interaction (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
271
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138885554
N° edición
1

History of Digital Games: Developments in Art, Design and Interaction (en Inglés)

Andrew Williams (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

History of Digital Games: Developments in Art, Design and Interaction (en Inglés) - Andrew Williams

Libro Físico

$ 75.290

$ 125.490

Ahorras: $ 50.200

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "History of Digital Games: Developments in Art, Design and Interaction (en Inglés)"

The growth of videogame design programs in higher education and explosion of amateur game development has created a need for a deeper understanding of game history that addresses not only "when," but "how" and "why." Andrew Williams takes the first step in creating a comprehensive survey on the history of digital games as commercial products and artistic forms in a textbook appropriate for university instruction. History of Digital Games adopts a unique approach and scope that traces the interrelated concepts of game design, art and design of input devices from the beginnings of coin-operated amusement in the late 1800s to the independent games of unconventional creators in the present. Rooted in the concept of videogames as designed objects, Williams investigates the sources that inspired specific game developers as well as establishing the historical, cultural, economic and technological contexts that helped shape larger design trends. Key Features Full-color images and game screenshots Focuses primarily on three interrelated digital game elements: visual design, gameplay design and the design of input devices This book is able to discuss design trends common to arcade games, home console games and computer games while also respecting the distinctions of each game context Includes discussion of game hardware as it relates to how it affects game design Links to online resources featuring games discussed in the text, video tutorial and other interactive resources will be included.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes