Envío a LUKA en todos los libros que quieras!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Ideology, Policy, and Practice: Education for Immigrants and Minorities in Israel Today (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
433
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 2.3 cm
Peso
0.64 kg.
ISBN13
9789401743303

Ideology, Policy, and Practice: Education for Immigrants and Minorities in Israel Today (en Inglés)

Devorah Kalekin-Fishman (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Ideology, Policy, and Practice: Education for Immigrants and Minorities in Israel Today (en Inglés) - Kalekin-Fishman, Devorah

Libro Nuevo

$ 276.380

$ 383.860

Ahorras: $ 107.480

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 92 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 07 de Agosto y el Lunes 19 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Ideology, Policy, and Practice: Education for Immigrants and Minorities in Israel Today (en Inglés)"

Systems of state education are a crucial means for realizing the state's focal aspiration of guaranteeing solidarity and civil loyalty (Van Kemenade, 1985 pp. 854ff. ). The means at hand include the state's structuring and organization of schooling, determination of what education is compulsory, examinations that decide admittance to institutions of secondary and tertiary education, the design of educational aids, curricula, textbooks, didactic methods, and the general distribution of resources to schools. A further apparatus is that of teacher education and the regulations for appointment to the schools and remuneration (van Kemenade, 1985, p. 850). There are indications that the issue of equality and equity for all in education is a dilemma prevalent in systems of state education, among others, because the advancement of equity is liable to interfere with the state's main goal. It is highly likely that the failing does not derive from contingent misund- standings, but rather from systemic contradictions. With this in mind, this book suggests a broad-spectrum approach to understanding how state education gets done, so to speak, and what in the process seems to obstruct impartiality. The case that I will examine is that of the state system of education in Israel. Underlying the study is the sociological assumption that an analysis of how one state system works is likely to bear a message that can be generalized.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes