Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada In Praise of Nonsense: Kant and Bluebeard (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0804729514
ISBN13
9780804729512
N° edición
1

In Praise of Nonsense: Kant and Bluebeard (en Inglés)

Winfried Menninghaus (Autor) · Stanford University Press · Tapa Dura

In Praise of Nonsense: Kant and Bluebeard (en Inglés) - Winfried Menninghaus

Libro Nuevo

$ 157.760

$ 286.840

Ahorras: $ 129.080

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "In Praise of Nonsense: Kant and Bluebeard (en Inglés)"

Shells, leafwork, picture frames, hummingbirds, wallpaper decorations, hems of clothing―such are the examples Kant's Critique of Judgment offers for a "free" and purely aesthetic beauty. Menninghaus's book demonstrates that all these examples refer to a widely unknown debate on the arabesque and that Kant, in displacing it, addresses genuinely "modern" phenomena. The early Romantic poetics and literature of the arabesque follow and radicalize Kant's move.Menninghaus shows parergonality and "nonsense" to be two key features in the spread of the arabesque from architecture and the fine arts to philosophy and finally to literature. On the one hand, comparative readings of the parergon in Enlightenment aesthetics, Kant, and Schlegel reveal the importance of this term for establishing the very notion of a self-reflective work of art. On the other hand, drawing on Kant's posthumous anthropological notebooks, Menninghaus extrapolates an entire Kantian theory of what it means to produce nonsense and why the Critique of Judgment defines genius precisely through the power (as well as the dangers) of doing so.Ludwig Tieck's 1797 rewriting of Charles Perrault's famous Bluebeard tale (1697) explicitly claims to be an "arabesque" book "without any sense and coherence." Menninghaus's close reading of this capricious narrative reveals a specifically Romantic―as opposed, say, to a Victorian or dadaistic―type of nonsense. Benjamin's as well as Propp's, Lévi-Strauss's, and Meletinskij's oppositions of myth and fairy tale lend additional credit to a Romantic poetics that inaugurates "universal poetry" while performing a bizarre trajectory through arabesque ornament, nonsense, parergonality, and the fairy tale.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes