Promos de Junio con hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Indigenizing Education: Transformative Research, Theories, and Praxis (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
350
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.9 cm
Peso
0.49 kg.
ISBN13
9781648026904

Indigenizing Education: Transformative Research, Theories, and Praxis (en Inglés)

Garcia, Jeremy ; Shirley, Valerie ; Anderson Kulago, Hollie (Autor) · Information Age Publishing · Tapa Blanda

Indigenizing Education: Transformative Research, Theories, and Praxis (en Inglés) - Garcia, Jeremy ; Shirley, Valerie ; Anderson Kulago, Hollie

Libro Físico

$ 103.170

$ 143.290

Ahorras: $ 40.120

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 04 de Julio y el Martes 16 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Indigenizing Education: Transformative Research, Theories, and Praxis (en Inglés)"

Indigenizing Education: Transformative Research, Theories, and Praxis brings various scholars, educators, and community voices together in ways that reimagines and recenters learning processes that embody Indigenous education rooted in critical Indigenous theories and pedagogies. The contributing scholar-educators speak to the resilience and strength embedded in Indigenous knowledges and highlight the intersection between research, theories, and praxis in Indigenous education. Each of the contributors share ways they engaged in transformative praxis by activating a critical Indigenous consciousness with diverse Indigenous youth, educators, families, and community members. The authors provide pathways to reconceptualize and sustain goals to activate agency, social change, and advocacy with and for Indigenous peoples as they enact sovereignty, self-education, and Native nation-building. The chapters are organized across four sections, entitled Indigenizing Curriculum and Pedagogy, Revitalizing and Sustaining Indigenous Languages, Engaging Families and Communities in Indigenous Education, and Indigenizing Teaching and Teacher Education. Across the chapters, you will observe dialogues between the scholar-educators as they enacted various theories, shared stories, indigenized various curriculum and teaching practices, and reflected on the process of engaging in critical dialogues that generates a (re)new(ed) spirit of hope and commitment to intellectual and spiritual sovereignty. The book makes significant contributions to the fields of critical Indigenous studies, critical and culturally sustaining pedagogy, and decolonization.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes