menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Inoperative Learning: A Radical Rewriting of Educational Potentialities (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
134
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.5 x 1.0 cm
Peso
0.25 kg.
ISBN13
9780367363260
N° edición
1

Inoperative Learning: A Radical Rewriting of Educational Potentialities (en Inglés)

Tyson E. Lewis (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Inoperative Learning: A Radical Rewriting of Educational Potentialities (en Inglés) - Lewis, Tyson E.

Libro Nuevo

$ 40.290

$ 80.580

Ahorras: $ 40.290

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Inoperative Learning: A Radical Rewriting of Educational Potentialities (en Inglés)"

Inoperative Learning embodies a weak philosophy of education. It does not offer a set of solutions or guidelines for improving educational outcomes, but rather renders taken-for-granted assumptions about the theory-practice coupling inoperative. By arguing that such logic reduces education to instrumental ends, this book presents a challenge to contemporary notions of education as outcomesbased, goal-directed learning. From the perspective of learning, the neutralization of progress, growth, and maturity would usually be seen as obstacles needing to be overcome on the path toward set goals. Yet Lewis argues that a serious investigation of inoperativity opens up possibilities that would be otherwise unavailable in a world fixated on the question of learning. In dialogue with philosophers (Agamben, Benjamin, and Esposito), authors (Kafka and Walser) and qualitative researchers (Lather), Lewis turns our collective attention to what remains when concepts such as learning, child development, teacher effectivity, and personal growth are left idle. Inoperative Learning presents a radical rewriting of educational possibilities. It should therefore be of great interest to educational researchers and educational philosophers concerned with the question of alternative logics of education beyond learning. The book may also be of interest to theorists in the critical humanities that are engaged in education as a thematic concern in their research and classroom practices.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes