Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada It's Not Education That Scares Me, It's the Educators...: Is There Still Hope for Democracy in Education, and Education for Democracy? (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
325
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781975501433

It's Not Education That Scares Me, It's the Educators...: Is There Still Hope for Democracy in Education, and Education for Democracy? (en Inglés)

Paul R. Carr (Autor) · Gina Thésée (Autor) · Myers Education Press · Tapa Blanda

It's Not Education That Scares Me, It's the Educators...: Is There Still Hope for Democracy in Education, and Education for Democracy? (en Inglés) - Carr, Paul R. ; Thésée, Gina

Libro Nuevo

$ 93.070

$ 155.110

Ahorras: $ 62.040

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 5 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 24 de Mayo y el Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "It's Not Education That Scares Me, It's the Educators...: Is There Still Hope for Democracy in Education, and Education for Democracy? (en Inglés)"

A 2020 SPE Outstanding Book Award Honorable Mention Many people believe that "education" has a disproportionately negative effect on them and those close to them. With so much wealth, technological prowess, innovation, and economic development, why do we still have marginalization, social inequalities, conflict, mass incarceration and generational poverty? The connection to democracy, Education for Democracy (EfD) and social justice is, for Carr and Thésée, clear, and this volume interweaves a narrative within these themes based on a Freirian theoretical backdrop. This book presents a vision for transformative education and EfD, seeking to cultivate, stimulate and support political and media literacy, critical engagement and a re-conceptualization of what education is, and, importantly, how it can address entrenched, systemic and institutional problems that plague society. Based on over a decade of empirical research in a range of contexts and jurisdictions, the authors strive to link teaching and learning with agency, solidarity, action and transformative change within the conceptual framework of a critically-engaged EfD. Perfect for courses in: Sociology of Education; Social Justice and Education; Democracy and Civics; Community Engagement; Education Policy; Service Learning; Education Reform; Citizenship Education; TransformativeEducation; Politics of Education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes