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portada Language and the Market (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2010
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
9780230210608
ISBN13
9780230210608
N° edición
2010
Categorías

Language and the Market (en Inglés)

Gerlinde Mautner (Autor) · Palgrave Macmillan · Tapa Dura

Language and the Market (en Inglés) - Gerlinde Mautner

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
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Reseña del libro "Language and the Market (en Inglés)"

Market forces are widely acknowledged to be at the heart of globalizing forces, and any consideration of how globalization affects language and vice versa requires an in-depth examination of the relationship between languages and markets. Despite this, the disciplines of sociolinguistics and applied linguistics have an uneasy relationship with markets. The hegemony of market processes and their negative outcomes has, it could be argued, become a commonsense assumption in the academic treatment of the subject. The aim of the current volume is to challenge this assumption. The book takes the market as its common starting point, and examines, in a large number of individual contributions, the sociolinguistic inputs and fall-out from market processes, using a variety of different methodological approaches and various contexts and case studies. These cases range from a call centre in India to an industrial development agency in the Irish-speaking Gaeltacht, with genres ranging from Sámi rap music to corporate mission statements. The book is intentionally interdisciplinary, including perspectives from management and economics, media and communications studies, applied linguistics, sociolinguistics, ethnography, and cultural studies.

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Preguntas frecuentes sobre el libro

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Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
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El libro está escrito en Inglés.
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La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

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