menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Learning Progressions in Geography Education: International Perspectives (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
174
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.2 x 16.3 x 1.7 cm
Peso
0.53 kg.
ISBN13
9783319447162
N° edición
1

Learning Progressions in Geography Education: International Perspectives (en Inglés)

Muñiz Solari, Osvaldo ; Solem, Michael ; Boehm, Richard (Autor) · Springer · Tapa Dura

Learning Progressions in Geography Education: International Perspectives (en Inglés) - Muñiz Solari, Osvaldo ; Solem, Michael ; Boehm, Richard

Libro Nuevo

$ 207.370

$ 345.620

Ahorras: $ 138.250

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 06 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Learning Progressions in Geography Education: International Perspectives (en Inglés)"

This book informs an international audience of teachers, scholars and policymakers about the development of learning progressions for primary and secondary geography education in various countries and regions of the world. The book represents an important contribution to learning progressions research and practice. The different chapters explore how curriculum standards and frameworks in different countries portray progress and sophistication in the learning of geography. The book compares educational systems and how teachers and curriculum developers use the concept of "learning progression" to guide educational practices.As an approach to educational research, learning progressions offer considerable potential for understanding how children develop understanding of geographic concepts and practices across grade bands and in relation to national geography standards. The book analyzes the general conditions of learningprogressions within the context of a globalized world. Important themes are addressed such as: knowledge acquisition in formal education; measuring learning progressions in informal settings; learning progressions for one curriculum standard or several standards; conditions to assess progression in the learning of facts, concepts, and skills; and multiple pathways for understanding or learning geography. The contributing authors are experienced scientists in the field from all around the world giving specific insights into the practices of their countries.The book appeals to K-12 teachers, school administrators, policymakers, researchers in geography education, professors and lecturers at universities around the world.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes