Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Locked Out: Regional Restrictions in Digital Entertainment Culture (Critical Cultural Communication) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781479830572

Locked Out: Regional Restrictions in Digital Entertainment Culture (Critical Cultural Communication) (en Inglés)

Evan Elkins (Autor) · Nyu Press · Tapa Dura

Locked Out: Regional Restrictions in Digital Entertainment Culture (Critical Cultural Communication) (en Inglés) - Evan Elkins

Libro Nuevo

$ 139.810

$ 233.020

Ahorras: $ 93.210

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 67 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 23 de Mayo y el Martes 04 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Locked Out: Regional Restrictions in Digital Entertainment Culture (Critical Cultural Communication) (en Inglés)"

A rare insight into how industry practices like regional restrictions have shaped global media culture in the digital era “This content is not available in your country.” At some point, most media consumers around the world have run into a message like this. Whether trying to watch a DVD purchased during a vacation abroad, play an imported Japanese video game, or listen to a Spotify library while traveling, we are constantly reminded of geography’s imprint on digital culture. We are locked out. Despite utopian hopes of a borderless digital society, DVDs, video games, and streaming platforms include digital rights management mechanisms that block media access within certain territories. These technologies of “regional lockout” are meant first and foremost to keep the entertainment industries’ global markets distinct. But they also frustrate consumers and place territories on a hierarchy of global media access. Drawing on extensive research of media-industry strategies, consumer and retailer practices, and media regulation, Locked Out explores regional lockout’s consequences for media around the globe. Power and capital are at play when it comes to who can consume what content and who can be a cultural influence. Looking across digital technologies, industries, and national contexts, Locked Out argues that the practice of regional lockout has shaped and reinforced global hierarchies of geography and culture.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes