Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Making Sense of Theory & Practice in Early Childhood: The Power of Ideas (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780335242467
N° edición
1

Making Sense of Theory & Practice in Early Childhood: The Power of Ideas (en Inglés)

Tim Waller; Judy Whitmarsh; Karen Clarke (Autor) · Open University Press · Tapa Blanda

Making Sense of Theory & Practice in Early Childhood: The Power of Ideas (en Inglés) - Tim Waller; Judy Whitmarsh; Karen Clarke

Libro Nuevo

$ 53.150

$ 88.580

Ahorras: $ 35.430

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 29 de Mayo y el Lunes 10 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Making Sense of Theory & Practice in Early Childhood: The Power of Ideas (en Inglés)"

This accessible book demystifies the links between theory and practice for those studying in the field of early childhood. The book encourages those new to research to develop their investigations as straightforward narrative accounts of the phenomenon that they are investigating. Throughout the book the authors demonstrate the influence of theoretical perspectives on their own practice and research. They articulate how this adds depth to their studies by linking into wider and more enduring themes. The book is divided into two parts; part one looks at 'Community, interaction and identity' and addresses several different aspects of social constructivist theory. Each author explores, less familiar, but increasingly influential ideas emanating from Vygotskian theory. Part two explores 'Structure, power and knowledge' which includes a wider range of theoretical perspectives, that tell a more 'critical' story about how the way society is structured, influences power, institutions and individuals. These theories help the authors to describe how working practices serve some groups and disadvantage others. Each chapter includes: Theoretical concepts, which are related to practice and/or research Case studies Examples from research practice enabling readers to explore the practical application of the 'big ideas' Further reading appropriate to the theoretical construct This book is essential reading for undergraduate students and trainee teachers.Contributors: Tony Bertram, Angeliki Bitou, Liz Brooker, Sue Fawson, Rohan Jowallah, Maggie Leese, Martin Needham, Jane O’Connor, Chris Pascal, Lynn Richards, Faye Stanley, Jo Winwood, Gill Woods, Jenny Worsley - all at University of Wolverhampton except Liz Brooker, who is at the Institute of Education in London.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes