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portada Market Power, Economic Efficiency and the Lerner Index (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
148
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.0 cm
Peso
0.37 kg.
ISBN13
9789811285929

Market Power, Economic Efficiency and the Lerner Index (en Inglés)

Fare, Rolf ; Grosskopf, Shawna ; Margaritis, Dimitris (Autor) · World Scientific Publishing Company · Tapa Dura

Market Power, Economic Efficiency and the Lerner Index (en Inglés) - Fare, Rolf ; Grosskopf, Shawna ; Margaritis, Dimitris

Libro Físico

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Reseña del libro "Market Power, Economic Efficiency and the Lerner Index (en Inglés)"

The book uses distance functions, a generalization of the more familiar production function, as the theoretical and empirical tools to construct Lerner indexes of market power in both the input and output markets. The use of distance functions enables us to explicitly account for the effects of firm inefficiency and price markups in the evaluation of market power. The book focusses on the theory and provides a menu of applications to construct measures of firm efficiency and market power in the financial and public sectors.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

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