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portada Measure and Probability (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
232
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
1439801266
ISBN13
9781439801260

Measure and Probability (en Inglés)

V. S. Sunder (Autor) · Siva Athreya (Autor) · CRC Press · Tapa Dura

Measure and Probability (en Inglés) - Athreya, Siva ; Sunder, V. S.

Libro Físico

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Reseña del libro "Measure and Probability (en Inglés)"

This book covers the fundamentals of measure theory and probability theory. It begins with the construction of Lebesgue measure via Caratheodory's outer measure approach and goes on to discuss integration and standard convergence theorems and contains an entire chapter devoted to complex measures, Lp spaces, Radon-Nikodym theorem, and the Riesz representation theorem. It presents the elements of probability theory, the law of large numbers, and central limit theorem. The book then discusses discrete time Markov chains, stationary distributions and limit theorems. The appendix covers many basic topics such as metric spaces, topological spaces and the Stone-Weierstrass theorem.

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El libro está escrito en Inglés.
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