Venta Flash: Libros importados con hasta 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Motion(Less) Pictures: The Cinema of Stasis (Film and Culture Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
216
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
20.6 x 13.7 x 1.5 cm
Peso
0.27 kg.
ISBN13
9780231169639

Motion(Less) Pictures: The Cinema of Stasis (Film and Culture Series) (en Inglés)

Justin Remes (Autor) · Columbia University Press · Tapa Blanda

Motion(Less) Pictures: The Cinema of Stasis (Film and Culture Series) (en Inglés) - Remes, Justin

Libro Nuevo

$ 45.680

$ 83.050

Ahorras: $ 37.370

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 68 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Martes 09 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Motion(Less) Pictures: The Cinema of Stasis (Film and Culture Series) (en Inglés)"

Conducting the first comprehensive study of films that do not move, Justin Remes challenges the primacy of motion in cinema and tests the theoretical limits of film aesthetics and representation. Reading experimental films such as Andy Warhol's Empire (1964), the Fluxus work Disappearing Music for Face (1965), Michael Snow's So Is This (1982), and Derek Jarman's Blue (1993), he shows how motionless films defiantly showcase the static while collapsing the boundaries between cinema, photography, painting, and literature. Analyzing four categories of static film--furniture films, designed to be viewed partially or distractedly; protracted films, which use extremely slow motion to impress stasis; textual films, which foreground the static display of letters and written words; and monochrome films, which display a field of monochrome color as their image--Remes maps the interrelations between movement, stillness, and duration and their complication of cinema's conventional function and effects. Arguing all films unfold in time, he suggests duration is more fundamental to cinema than motion, initiating fresh inquiries into film's manipulation of temporality, from rigidly structured works to those with more ambiguous and open-ended frameworks. Remes's discussion integrates the writings of Roland Barthes, Gilles Deleuze, Tom Gunning, Rudolf Arnheim, Raymond Bellour, and Noel Carroll and will appeal to students of film theory, experimental cinema, intermedia studies, and aesthetics.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes