Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Music and the Silent Film: Contexts and Case Studies, 1895-1924 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1997
Idioma
Inglés
N° páginas
320
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0195068912
ISBN13
9780195068917
N° edición
1

Music and the Silent Film: Contexts and Case Studies, 1895-1924 (en Inglés)

Martin Miller Marks (Autor) · Oxford University Press · Tapa Dura

Music and the Silent Film: Contexts and Case Studies, 1895-1924 (en Inglés) - Martin Miller Marks

Libro Nuevo

$ 312.380

$ 520.640

Ahorras: $ 208.260

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 51 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Music and the Silent Film: Contexts and Case Studies, 1895-1924 (en Inglés)"

In this book, a leading authority on film music examines scores of the silent film era. The first of three projected volumes investigating music written for films, this thoughtful and pathbreaking study demonstrates the richness of silent film music as it details the way in which scores were often planned from the start as an integral part of the whole cinematic experience.Following an introductory chapter that outlines several key theoretical questions and surveys eight decades of writing on film music, Martin Miller Marks focuses on those scores created between 1895 and 1924. He begins by considering two early examples, one German (written by persons unknown for Skladanowsky's Bioskop exhibitions in 1895 and 1896) and one French (scored by Camille Saint-Saëns for the 1908 film L'Assassinat du Duc de Guise). Subsequent chapters fully discuss Walter Cleveland Simon's music for the American film An Arabian Tragedy (1912) as well as the Joseph Breil accompaniment to D. W. Griffith's Birth of a Nation (1915). As described in this book, Breil's memorable score--though a compilation derived from many sources--was played by an orchestra as Griffith's sweeping images filled the screen, thus contributing significantly to the great film's success while also achieving remarkable power in its own right. Marks then concludes with a look at Erik Satie's witty and innovative music for the French film Entr'acte (1924), which was the first film score of consequence by an avant-garde composer.Giving unprecedented attention to a vibrant, important, and oft-neglected facet of twentieth-century music, Music and the Silent Film will interest scholars of film theory, film history, modern music, and modern aesthetics.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes