menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Pink Globalization: Hello Kitty's Trek Across the Pacific (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
336
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0822353636
ISBN13
9780822353638

Pink Globalization: Hello Kitty's Trek Across the Pacific (en Inglés)

Christine R. Yano (Autor) · Duke University Press Books · Tapa Blanda

Pink Globalization: Hello Kitty's Trek Across the Pacific (en Inglés) - Christine R. Yano

Libro Nuevo

$ 44.950

$ 74.910

Ahorras: $ 29.960

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Pink Globalization: Hello Kitty's Trek Across the Pacific (en Inglés)"

In Pink Globalization, Christine R. Yano examines the creation and rise of Hello Kitty as a part of Japanese Cute-Cool culture. Yano argues that the international popularity of Hello Kitty is one aspect of what she calls pink globalization—the spread of goods and images labeled cute (kawaii) from Japan to other parts of the industrial world. The concept of pink globalization connects the expansion of Japanese companies to overseas markets, the enhanced distribution of Japanese products, and the rise of Japan's national cool as suggested by the spread of manga and anime. Yano analyzes the changing complex of relations and identities surrounding the global reach of Hello Kitty's cute culture, discussing the responses of both ardent fans and virulent detractors. Through interviews, Yano shows how consumers use this iconic cat to negotiate gender, nostalgia, and national identity. She demonstrates that pink globalization allows the foreign to become familiar as it brings together the intimacy of cute and the distance of cool. Hello Kitty and her entourage of marketers and consumers wink, giddily suggesting innocence, sexuality, irony, sophistication, and even sheer happiness. Yano reveals the edgy power in this wink and the ways it can overturn, or at least challenge, power structures.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes