Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Play in Child Development and Psychotherapy: Toward Empirically Supported Practice (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
200
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138003149
N° edición
1

Play in Child Development and Psychotherapy: Toward Empirically Supported Practice (en Inglés)

Sandra Walker Russ (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Play in Child Development and Psychotherapy: Toward Empirically Supported Practice (en Inglés) - Russ, Sandra Walker

Libro Nuevo

$ 69.990

$ 127.260

Ahorras: $ 57.270

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 11 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Play in Child Development and Psychotherapy: Toward Empirically Supported Practice (en Inglés)"

Child psychotherapy is in a state of transition. On the one hand, pretend play is a major tool of therapists who work with children. On the other, a mounting chorus of critics claims that play therapy lacks demonstrated treatment efficacy. These complaints are not invalid. Clinical research has only begun. Extensive studies by developmental researchers have, however, strongly supported the importance of play for children. Much knowledge is being accumulated about the ways in which play is involved in the development of cognitive, affective, and personality processes that are crucial for adaptive functioning. However, there has been a yawning gap between research findings and useful suggestions for practitioners. Play in Child Development and Psychotherapy represents the first effort to bridge the gap and place play therapy on a firmer empirical foundation. Sandra Russ applies sophisticated contemporary understanding of the role of play in child development to the work of mental health professionals who are trying to design intervention and prevention programs that can be empirically evaluated. Never losing sight of the complex problems that face child therapists, she integrates clinical and developmental research and theory into a comprehensive, up-to-date review of current approaches to conceptualizing play and to doing both therapeutic play work with children and the assessment that necessarily precedes and accompanies it.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes