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portada Re-Imagining Communication in Africa and the Caribbean: Global South Issues in Media, Culture and Technology (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
381
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 2.7 cm
Peso
0.68 kg.
ISBN13
9783030541682
N° edición
1

Re-Imagining Communication in Africa and the Caribbean: Global South Issues in Media, Culture and Technology (en Inglés)

Hopeton S. Dunn (Ilustrado por) · Dumisani Moyo (Ilustrado por) · William O. Lesitaokana (Ilustrado por) · Palgrave MacMillan · Tapa Dura

Re-Imagining Communication in Africa and the Caribbean: Global South Issues in Media, Culture and Technology (en Inglés) - Dunn, Hopeton S. ; Moyo, Dumisani ; Lesitaokana, William O.

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Reseña del libro "Re-Imagining Communication in Africa and the Caribbean: Global South Issues in Media, Culture and Technology (en Inglés)"

This book advances alternative approaches to understanding media, culture and technology in two vibrant regions of the Global South. Bringing together scholars from Africa and the Caribbean, it traverses the domains of communication theory, digital technology strategy, media practice reforms, and corporate and cultural renewal. The first section tackles research and technology with new conceptual thinking from the South. The book then looks at emerging approaches to community digital networks, online diaspora entertainment, and video gaming strategies. The volume then explores reforms in policy and professional practice, including in broadcast television, online newspapers, media philanthropy, and business news reporting. Its final section examines the role of village-based folk media, the power of popular music in political opposition, and new approaches to overcoming neo-colonial propaganda and external corporate hegemony. This book therefore engages critically with the central issues of how we communicate, produce, entertain, and build communities in 21st-century Africa and the Caribbean.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

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