Celebramos el día de la felicidad con Emvío a LUKA.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Rhetorical Ways of Thinking: Vygotskian Theory and Mathematical Learning (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
100
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 0.6 cm
Peso
0.17 kg.
ISBN13
9789400796508

Rhetorical Ways of Thinking: Vygotskian Theory and Mathematical Learning (en Inglés)

Lillie R. Albert (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Rhetorical Ways of Thinking: Vygotskian Theory and Mathematical Learning (en Inglés) - Albert, Lillie R. ; Corea, Danielle ; Macadino, Vittoria

Libro Nuevo

$ 281.280

$ 390.660

Ahorras: $ 109.380

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 08 de Agosto y el Martes 20 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Rhetorical Ways of Thinking: Vygotskian Theory and Mathematical Learning (en Inglés)"

Rhetorical Ways of Thinking focuses on how the co-construction of learning models the interpretation of a mathematical situation. It is a comprehensive examination of the role of sociocultural-historical theory developed by Vygotsky. This book puts forward the supposition that the major assumptions of sociocultural-historic theory are essential to understanding the theory's application to mathematical pedagogy, which explores issues relevant to learning and teaching mathematics-in-context, thus providing a valuable practical tool for general mathematics education research. The most important goal, then, is to exemplify the merging of the theory with practice and the subsequent applications to mathematics teaching and learning. This monograph contains five chapters, including a primer to Vygotsky's sociocultural historic theory, three comprehensive empirical studies examining: prospective teachers' perception of mathematics teaching and learning and the practice of scaffolded instruction to assist practicing teachers in developing their understanding of pedagogical content knowledge. Finally, the book concludes with a contextualization of the theory, linking it to best practices in the classroom.​​

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes