menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada School Knowledge for the Masses: World Models and National Primary Curricular Categories in the Twentieth Century (Routledge Library Editions: Sociology of Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780415788557

School Knowledge for the Masses: World Models and National Primary Curricular Categories in the Twentieth Century (Routledge Library Editions: Sociology of Education) (en Inglés)

John W. Meyer David Kamens Aaron Benavot (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Dura

School Knowledge for the Masses: World Models and National Primary Curricular Categories in the Twentieth Century (Routledge Library Editions: Sociology of Education) (en Inglés) - John W. Meyer David Kamens Aaron Benavot

Libro Físico

$ 147.500

$ 245.840

Ahorras: $ 98.340

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "School Knowledge for the Masses: World Models and National Primary Curricular Categories in the Twentieth Century (Routledge Library Editions: Sociology of Education) (en Inglés)"

First published in 1992, this book presents unique quantitative data on the content coverage of primary education in a large number of countries since 1920. It demonstrates that these curricular outlines tend to be surprisingly similar across very disparate countries, and suggests the world processes that produced this result. Specifically, the study shows that the contemporary primary curriculum dates from changes in the late nineteenth century; that there has been a general shift towards a 'social studies' subject; that instruction in mathematics and sciences has tended to expand; that there have been substantial increases in foreign language instruction (and changes in the languages taught); and that instruction in the arts and physical education come to the standard world education model much later than other subjects. This work will be of particular interest to those studying primary curriculum, international education and the sociology of education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes