Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Schoolhouses, Courthouses, and Statehouses: Solving the Funding-Achievement Puzzle in America's Public Schools (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
432
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.1 x 16.0 x 3.0 cm
Peso
0.68 kg.
ISBN13
9780691208589

Schoolhouses, Courthouses, and Statehouses: Solving the Funding-Achievement Puzzle in America's Public Schools (en Inglés)

Eric A. Hanushek (Autor) · Alfred A. Lindseth (Autor) · Princeton University Press · Tapa Blanda

Schoolhouses, Courthouses, and Statehouses: Solving the Funding-Achievement Puzzle in America's Public Schools (en Inglés) - Hanushek, Eric A. ; Lindseth, Alfred A.

Libro Nuevo

$ 45.860

$ 91.710

Ahorras: $ 45.850

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Miércoles 19 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Schoolhouses, Courthouses, and Statehouses: Solving the Funding-Achievement Puzzle in America's Public Schools (en Inglés)"

Improving public schools through performance-based funding Spurred by court rulings requiring states to increase public-school funding, the United States now spends more per student on K-12 education than almost any other country. Yet American students still achieve less than their foreign counterparts, their performance has been flat for decades, millions of them are failing, and poor and minority students remain far behind their more advantaged peers. In this book, Eric Hanushek and Alfred Lindseth trace the history of reform efforts and conclude that the principal focus of both courts and legislatures on ever-increasing funding has done little to improve student achievement. Instead, Hanushek and Lindseth propose a new approach: a performance-based system that directly links funding to success in raising student achievement. This system would empower and motivate educators to make better, more cost-effective decisions about how to run their schools, ultimately leading to improved student performance. Hanushek and Lindseth have been important participants in the school funding debate for three decades. Here, they draw on their experience, as well as the best available research and data, to show why improving schools will require overhauling the way financing, incentives, and accountability work in public education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes