Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Scientists in the Classroom: The Cold War Reconstruction of American Science Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
262
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.6 x 14.0 x 1.5 cm
Peso
0.32 kg.
ISBN13
9781349387939

Scientists in the Classroom: The Cold War Reconstruction of American Science Education (en Inglés)

J. Rudolph (Autor) · Palgrave MacMillan · Tapa Blanda

Scientists in the Classroom: The Cold War Reconstruction of American Science Education (en Inglés) - Rudolph, J.

Libro Físico

$ 45.740

$ 91.480

Ahorras: $ 45.740

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 89 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 08 de Julio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Scientists in the Classroom: The Cold War Reconstruction of American Science Education (en Inglés)"

During the 1950s, leading American scientists embarked on an unprecedented project to remake high school science education. Dissatisfaction with the 'soft' school curriculum of the time advocated by the professional education establishment, and concern over the growing technological sophistication of the Soviet Union, led government officials to encourage a handful of elite research scientists, fresh from their World War II successes, to revitalize the nations' science curricula. In Scientists in the Classroom, John L. Rudolph argues that the Cold War environment, long neglected in the history of education literature, is crucial to understanding both the reasons for the public acceptance of scientific authority in the field of education and the nature of the curriculum materials that were eventually produced. Drawing on a wealth of previously untapped resources from government and university archives, Rudolph focuses on the National Science Foundation-supported curriculum projects initiated in 1956. What the historical record reveals, according to Rudolph, is that these materials were designed not just to improve American science education, but to advance the professional interest of the American scientific community in the postwar period as well.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes