Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Sculptural Materiality in the age of Conceptualism (Studies in art Historiography) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781032179315

Sculptural Materiality in the age of Conceptualism (Studies in art Historiography) (en Inglés)

Marin R. Sullivan (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Blanda

Sculptural Materiality in the age of Conceptualism (Studies in art Historiography) (en Inglés) - Marin R. Sullivan

Libro Nuevo

$ 43.360

$ 78.830

Ahorras: $ 35.470

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 08 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Sculptural Materiality in the age of Conceptualism (Studies in art Historiography) (en Inglés)"

Sculptural Materiality in the Age of Conceptualism is structured around four distinct but interrelated projects initially realized in Italy between 1966 and 1972: Yayoi Kusama's Narcissus Garden, Michelangelo Pistoletto's Newspaper Sphere (Sfera di giornali), Robert Smithson's Asphalt Rundown, and Joseph Beuys's Arena. These works all utilized non-traditional materials, collaborative patronage models, and alternative modes of display to create a spatially and temporally dispersed arena of matter and action, with photography serving as a connective, material thread within the sculpture it reflects. While created by major artists of the postwar period, these particular projects have yet to receive substantive art historical analysis, especially from a sculptural perspective. Here, they anchor a transnational narrative in which sculpture emerged as a node, a center of transaction comprising multiple material phenomenon, including objects, images, and actors. When seen as entangled, polymorphous entities, these works suggest that the charge of sculpture in the late postwar period came from its concurrent existence as both three-dimensional phenomena and photographic image, in the interchanges among the materials that continue to activate and alter the constitution of sculpture within the contemporary sphere.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes