menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in l2 Education: Vygotskian Praxis and the Research (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
268
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780415894173
N° edición
1

Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in l2 Education: Vygotskian Praxis and the Research (en Inglés)

James P. Lantolf Matthew E. Poehner (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in l2 Education: Vygotskian Praxis and the Research (en Inglés) - James P. Lantolf Matthew E. Poehner

Libro Físico

$ 191.960

$ 319.940

Ahorras: $ 127.980

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in l2 Education: Vygotskian Praxis and the Research (en Inglés)"

Explicating clearly and concisely the full implication of a praxis-oriented language pedagogy, this book argues for an approach to language teaching grounded in a significant scientific theory of human learning--a stance that rejects the consumer approach to theory and the dichotomy between theory and practice that dominates SLA and language teaching. This approach is based on Vygotsky's sociocultural theory, according to which the two activities are inherently connected so that each is necessarily rooted in the other; practice is the research laboratory where the theory is tested. From the perspective of language education, this is what is meant by the 'pedagogical imperative.' Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education- Elaborates a new approach to dealing with the relationship between theory and practice--an approach grounded in praxis--the dialectical unity of theory and practice- Presents an analysis of empirical research illustrating praxis-based principles in real language classrooms - Brings together cognitive linguistics and sociocultural theory ─ the former provides the theoretical knowledge of language required of praxis and the latter furnishes the theoretical principles of learning and development also called for in a praxis approach- Offers recommendations for redesigning teacher education programs Its timely focus on the theory-practice gap in language education and its original approach to bridging it put this book at the cutting edge of thinking about Vygotskian sociocultural theory in applied linguistics and SLA.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes