Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Tackling Social Disadvantage Through Teacher Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
84
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
15.2 x 22.9 x 0.5 cm
Peso
0.39 kg.
ISBN13
9781912096619

Tackling Social Disadvantage Through Teacher Education (en Inglés)

Ian Thompson (Autor) · Critical Publishing · Tapa Blanda

Tackling Social Disadvantage Through Teacher Education (en Inglés) - Thompson, Ian ; Menter, Ian

Libro Nuevo

$ 36.360

$ 66.100

Ahorras: $ 29.740

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Tackling Social Disadvantage Through Teacher Education (en Inglés)"

This book addresses key issues related to teaching pupils from disadvantaged and impoverished backgrounds and provides a valuable reference and pedagogical tool for teachers and teacher educators. Research has consistently shown that the most economically disadvantaged pupils have the poorest educational outcomes. Austerity government policies and pressures of performativity on schools may have exacerbated this inequality. Yet many teachers remain ill-informed about the effects of social disadvantage on students' learning and consequently are ill-prepared in appropriate teaching methods. The text critically examines the lessons from previous policy and practice, discusses cognitive and affective aspects of school learning for disadvantaged children and explores the pedagogic implications of research evidence. Using insights from existing research, the book examines the reasons why some trainees and teachers lack a critical perspective on the contexts of poverty and may hold deficit views of students in poverty that suggests they are unable to learn and need to be controlled. It explains some of the links between poverty, special needs, literacy and educational achievement and focuses on strategies for improvement.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes