Mes de la Madre hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teaching Difficult History Through Film (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138190764

Teaching Difficult History Through Film (en Inglés)

Alan Marcus (Autor) · David Hicks (Autor) · Jeremy Stoddard (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Teaching Difficult History Through Film (en Inglés) - Stoddard, Jeremy ; Marcus, Alan ; Hicks, David

Libro Físico

$ 179.260

$ 298.770

Ahorras: $ 119.510

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching Difficult History Through Film (en Inglés)"

Teaching Difficult History through Film explores the potential of film to engage young people in controversial or contested histories and how they are represented, ranging from gender and sexuality, to colonialism and slavery. Adding to the education literature of how to teach and learn difficult histories, contributors apply their theoretical and pedagogical expertise and experiences to a variety of historical topics to show the ways that film can create opportunities for challenging conversations in the classroom and attempts to recognize the perspectives of historically marginalized groups. Chapters focus on translating research into practice by applying theoretical frameworks such as critical race theory, auto-ethnography or cultural studies, as well as more practical pedagogical models with film. Each chapter also includes applicable pedagogical considerations, such as how to help students approach difficult topics, model questions or strategies for engaging students, and examples from the authors' own experiences in teaching with film or in leading students to develop counter-narratives through filmmaking. These discussions of the real considerations facing classroom teachers and professors are sure to appeal to experienced secondary teachers, pre-service teacher education programs, graduate students, and academic audiences within education, history, and film studies.Part and chapter discussion guides, full references of the films included in the book, and resources for teachers are available on the book's companion website www.teachingdifficulthistory.com.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes